Lokomotiva Plzenecké železnice č. 3
BN30
Lokomotiva BN30 byla vyrobená v roce 1956 v závodě Stavoloko Radotín pod výrobním číslem 13027 a byla dovezena do Starého Plzence 1.9. 1994 z Jarošova nad Nežárkou spolu s lokomotivou BN30R PŽ číslo 2.. Do keramičky byla zakoupena na náhradní díly z Rašelinových závodů Soběslav z provozu v Borkovicích. Lokomotiva je neprovozní, z důvodu sjetých obručí kol a ohnutých zubu řetězového kola první nápravy. V Borkovicích byla provozována na vykládací rampě rašeliny situované v oblouku. Dlouholetý provoz zanechal jednostranně na každá nápravě hluboké drážky. V roce 2013 jsme získaly pro BN30 novou zadní nápravu. Přední náprava se bude muset vyrobit celá nová. Celková oprava se plánuje do budoucna.
Technické údaje:
Rok výroby : 1956 Stavoloko Vysočany n.p.
Výrobní číslo: 13027
Provedení : povrchové
Motor : naftový ŠKODA 2-S 110
výkon 30 ks (22kW)
počet válců 2
vrtaní válců 110 mm
zdvih 150 mm
otáčky 1500 ot / min
spouštění ruční a elektrické
Přenos výkonu : mechanický
Nejvyšší rychlost : 18 km/hod
Převodovka třístupňová : 1. rychlost 0 – 6 km/hod
2. rychlost 6 – 12 km/hod
3. rychlost 12 – 18 km/hod
Adhezní váha : 5,6 t
Tažná síla na háku : 1020 kg
Rozchod : 600 mm
Rozvor : 845 mm
Průměr kol : 450 mm
Délka přes nárazníky : 2930 mm
Šířka : 1100 mm
Výška nad temenem koleje : 2050 mm
Nejmenší poloměr oblouku : 7m