Lokomotiva Plzenecké železnice č. 4
MD2
Lokomotiva MD2, byla získána z cihelny v Blovicích 26.6. 1999. Ten to den jsme uskutečnili i poslední jízdu v blovické cihelně. V následující dnech bylo rozebráno kolejiště a strojní zařízení rozřezáno do šrotu. Lokomotiva byla dovezena do Starého Plzence 8.7. 1999 spolu s třemi výklopními vozíky.
Lokomotiva byla vyrobena v roce 1940 pod číslem 11000 společností O&K. Z výroby byla dodána stavební firmě Lotovský a Štěfánec Bratislava. Po druhé světové válce byla znárodněna a zařazena do ČSSZ, Závod pre vodné stavby Bratislava. Další doložený záznam je ze ZČC Stod z provozu cihelny v Blovicích.
V současnosti je schopná provozu, její celková oprava se plánuje do budoucna.
Technické údaje:
Rok výroby : 1940 Orenstein & Koppel
Výrobní číslo: 11000
Provedení : povrchové
Motor vyměněn za : naftový ŠKODA 2-S 110
výkon 30 ks (22kW)
počet válců 2
vrtaní válců 110 mm
zdvih 150 mm
otáčky 1500 ot / min
spouštění ruční a elektrické
Přenos výkonu : mechanický
Nejvyšší rychlost : 18 km/hod
Převodovka třístupňová : 1. rychlost 0 – 6 km/hod
2. rychlost 6 – 12 km/hod
3. rychlost 12 – 18 km/hod
Hmotnost 4,5t Rozchod : 600 mm
Rozvor : 845 mm
Průměr kol : 450 mm
Délka přes nárazníky : 2700 mm
Šířka : 1100 mm
Výška nad temenem koleje : 2050 mm
Nejmenší poloměr oblouku : 7m