Lokomotiva Plzenecké železnice č. 5
BN 30R
Lokomotiva č.5 byla do Starého Plzence dovezena 6.11. 2001 z Chlumčanských keramických závodů z provozu v Poběžovicích. Lokomotiva byla v Poběžovicích jen krátce. Do tohoto provozu byla zakoupena v roce 1998 z cihelny ve Stodě, kde již v roce 1997 byla úzkorozchodná dráha zrušená. Drážka v Poběžovicích, byla v roce 1999 také zrušena. Lokomotiva byla odstavena a čekala buď na kupce, nebo na sešrotování. Náhodných zájemců se však sešlo několik. A tak téměř po ročním dohadování se ocitla v depu Plzenecké železnice.
Technické údaje:
Rok výroby : ? ČKD PRAHA
Výrobní číslo: ?
Provedení : povrchové
Motor : naftový ŠKODA 2-S 110
výkon 30 ks (22kW)
počet válců 2
vrtaní válců 110 mm
zdvih 150 mm
otáčky 1500 ot / min
spouštění ruční a elektrické
Přenos výkonu : mechanický
Nejvyšší rychlost : 18 km/hod
Převodovka třístupňová : 1. rychlost 0 – 6 km/hod
2. rychlost 6 – 12 km/hod
3. rychlost 12 – 18 km/hod
Adhezní váha : 5,4 t
Tažná síla na háku : 1020 kg
Rozchod : 600 mm
Rozvor : 845 mm
Průměr kol : 450 mm
Nejmenší poloměr oblouku : 7m